Beker
Vijf keer gewonnen.

De ronde van Bussloo is een rondewedstrijd over straat rondom de recreatieplassen van Bussloo. Deze wedstrijd wordt al vele jaren, met enkele onderbrekingen, georganiseerd door KV het Woudhuis uit Apeldoorn.

Vanwege de lengte van het parcours voor senioren (meer dan 10 km.) wordt het ook wel een marathon genoemd.
De deelnemers worden ingedeeld al naar gelang de indeling in de verschillende competities.
Ook is er een vrije klasse en er is een dameswedstrijd.
Een verkort parcours is er voor de veteranen (50+).
Toen deze wedstrijd voor het eerst werd georganiseerd, was er landelijke aandacht van de media.
Klootschieten stond even in de belangstelling. Inmiddels kent deze ronde al vele edities.
Fel is de strijd om de eerste plek en de fraaie bokaal die hoort bij de eerste plaats.
Vele teams van de K.V. Rossum hebben in de verschillende klassen aan deze ronde deelgenomen en met succes gezien de vele bekers in de bekerkast          in het clubgebouw. Daar kun je best trots op zijn.
Behalve de prijzen is het een uitdagende wedstrijd met zijn vele kansen op goede schoten en vreselijke missers.
Ook de gezelligheid is een belangrijke factor.

KV Rossum succesvol in Ronde van Bussloo.

| 11.11.2014 | 20:28:36 | Views: 941

Afgelopen zondag stond na een tiental jaren van afwezigheid weer de klootschietmarathon van Bussloo op de landelijke klootschietagenda. Deze ronde die zijn oorsprong kende in het begin van de jaren tachtig rondom de recreatieplassen van Bussloo was in het verleden de eerste grote klootschietmarathon van Nederland. De klootschietverenigingen Het Woudhuis uit Apeldoorn en de KV Teuge hebben in samenwerking deze ronde weer nieuw leven ingeblazen.

Dat deze ronde nog steeds aan populariteit niet heeft ingeleverd bleek wel uit de deelname van zo’n 80 teams. In totaal namen een kleine 250 klootschieters deel aan deze ronde.

Ook verschillende teams van de KV Rossum namen hieraan deel. In het verleden wist het eerste team van de KV Rossum deze ronde al meerdere keren op haar naam te schrijven. Ook dit jaar waren verschillende teams van KV Rossum weer succesvol.

Het eerste team uit Rossum veroverde in de eerste klasse de eerste plaats, en tevens wisten ze de grote bokaal in de wacht te slepen voor het beste team van de dag overall. Zij wisten in 72 schoten het gehele parcours te ronden. (Voor de insiders, het record stond op 75, maar het parcours was iets ingekort ten opzichte van het verleden.) Met name het deel na de rust kende het team uit Rossum een goede periode waarmee op de concurrentie werd ingelopen. Uiteindelijk werd met twee schoten verschil gewonnen van de concurrenten uit Drente.

Naast het eerste team waren ook andere teams uit Rossum succesvol.

In de veteranenklasse ( 55+) wist Rossum ook een eerste prijs te bemachtigen. Dit team bestond uit Jan Eidhof, Herman Diepenmaat, en Lowie Blokhuis.

Ook het team bestaande uit Jos Stegge, Dinant Hamsink, Bernardo Blokhuis, en Jeroen Reerink wisten een eervolle tweede plaats te bemachtigen in de tweede klasse.

Door: Benno Hartman

Met de grote beker: Rudie Engelbertink, Benno Hartman, Eddy Engelbertink en Bart Leussink, winnaars algemeen  2014.